Ezek voltak 2020 legizgalmasabb és leggyengébb reklámjai a Super Bowl alatt
Szerintem!
A Super Bowl hagyományosan az egyik legmagasabb nézettségű esemény, mikor is csak az Egyesült Államokban több mint 150 millió szempár tapad a képernyőkre. Ez az az alkalom, amikor az emberek nem kapnak a távirányító után a szünetben, sőt – szép számmal akadnak olyanok, akik csak az erre a különleges alkalomra forgatott reklámok miatt nézik az amerikaifoci-liga döntőjét.
Érthető módon minden nagyobb brand igyekszik megragadni ezt a lehetőséget – már amennyiben belefér a marketing költségvetésükbe, hogy legalább 5,6 millió dollárt, azaz nagyjából 1,7 milliárd forintot költsenek egy 30 másodperces spotra. Ha kíváncsi vagy, mire költöttek ennyit a márkák, nézzétek végig a válogatásunkat a legkreatívabb, legemlékezetesebb és leggyengébb reklámokról!
Amíg a legtöbb márka igyekszik a legviccesebb és leghangosabb ötleteit eldurrogtatni az NFL döntő szünetében, addig a Loretta című másfél perces spotban egy idős férfi halott feleségéről, Lorettáról nosztalgiázik a Google Asszisztens segítségével. A vállalat blogbejegyzése szerint a spotot egy Google-dolgozó nagyszüleinek házassága ihlette, de ez a twitterezőket nem igazán hatotta meg: a legtöbben kicsit visszásnak tartották az üzenetet, hogy a keresőmotor arra is emlékszik, amire mi már nem.
Az Amazon reklámjában a késésben lévő Ellen DeGenerest és Portia de Rossit látjuk, ahogy a nagy rohanásban Alexával tekertetik le a fűtést. A pár az autóban ülve azon lamentálgat, hogy vajon milyen volt az élet a hangvezérelt asszisztensek megjelenése előtt, majd megelevenedik egy kép, ahol szolgák hada látja el ugyanazokat a feladatokat, amit ma egyszerűen Alexára bíznánk.
Amerika lányai és asszonyai egy emberként kaptak a szívükhöz, amikor a Rocket Mortage reklámjában meglátták Jason Momoát izmok és dús hajkorona nélkül.
A Budweiser hasonló húrokat penget meg, mint annak idején a Soproni „Magyarország, én így szeretlek!” reklámja: a politikafüggetlen, mégis hazafias reklám azt taglalja, mitől is számít valaki vagy valami igazán amerikainak.
Nem túl meglepő módon a Coca-Cola idei reklámjában az Amerikában még csak most debütáló energiaitaluk játszotta a főszerepet: az egyperces videóban Martin Scorcese arról fűzi Jonah Hillt, hogy menjenek bulizni, aki egy Coke Energy elfogyasztása után be is adja a derekát.
Évek óta tartó trend, hogy ha egy márkának nincsen semmilyen eredeti ötlete, de van büdzséje, akkor egyszerűen behúznak egy vagy két nagy nevet és újraforgatnak pár ikonikus jelenetet valami közismert filmből jó sok termékelhelyezéssel. 2020-ban többek közt a Mountain Dew is ezt a receptet választotta, akik a cukormentes termékvariánsukat kívánták egy Ragyogás remake-kel népszerűsíteni.
A Jeep is hasonló megoldáshoz folyamodott: ők a klasszikus 1993-as filmet, a Groundhog Day-t forgatták újra, csak itt Bill Murray szép fényes narancssárga Jeep Gladiatorjának köszönhetően nem szenved az újra és újra ismétlődő nap monotonitásától.
A SodaStream reklámjának űrkutatói vizet találnak a Marson, amit az egyik munkatárs azzal a lendülettel felbuborékosít és elfogyaszt. Az egyperces spotban Bill Nye, Amerika kedvenc tudósa és Alyssa Carson, a NASA 28 éves gyakornoka is felbukkan.
A Pringles gyakorlatilag legyártatott egy Rick and Morty miniepizódot az Adult Swimmel és a Grey Grouppal, amiben Morty tőle szokatlan lelkesedéssel szajkózza a reklámban hallottakat. Rick azonnal gyanút fog, leteríti az unokáját, majd rádöbben, hogy ez valójában csak Pringles-robot, és beragadtak egy reklámfilmbe.
Jól tippelt, aki arra fogadott, hogy a Super Bowl szünetében sem úszunk meg egy Old Time Road utalást. A Doritos egyperces spotjában a tavalyi év egyik legnagyobb virális sikerét produkáló Lil Nas X a 75 éves Sam Elliottot hívja ki táncpárbajra, aminek a tétje – ki gondolta volna? – egy Cool Ranch ízesítésű chips.
A Cheetos reklámjából kiderül, hogy a Can’t Touch This című örökérvényűt annak idején az ihlette, hogy MC Hammer a zongorájánál ülve rádöbbent, hogy Cheetos-portól ragacsos kézzel nem lehet rendesen dalt írni.
A Squarespace nevű weboldalkészítő szolgáltatás reklámjában Winona Ryder a Minnesota állambeli Winonában weboldalt készít Winonáról. (És igen, a videóban felbukkanó welcometowinona.com-ot egyébként tényleg megcsinálták!)
Végül, úgy tűnik, az Audi marketingeseinek senki nem szólt, hogy már nem 2013-at írunk: előrángatták a Trónok harca színésznőjét, Maisie Williamst, hogy vezetés közben énekelje el a Frozen főcímdalát. A reklám maga teljesen felejthető, de annyit egészen biztosan elér mindenkinél, hogy napokra beleüljön a fülünkbe a Let It Go.
Ha tetszett a bejegyzés, gyere vissza máskor is vagy kövess minket a közösségi médiában!
LinkedIn / Facebook / Instagram
Kérdésed van a témával kapcsolatban? Keress minket bátran!