Hogyan lehetnek a kékgallérosokból szuperhősök?
A fizikai dolgozók fluktuációja hazánkban évek óta 40% körül mozog. Ennek következtében 80-100 ezer szakképzett munkavállaló hiányzik a hazai munkaerőpiacról, miközben a szürke gazdaság és a külföldi munkavállalás aránya folyamatosan növekszik. Ebben a helyzetben különösen nagy kihívás kitűnni a versenytársak közül. A GE Vernova (korábban GE Gas Power) számára pedig még nehezebb feladatot jelent, hogy vidéki elhelyezkedése ellenére is sikeresen megszólítsa a potenciális munkavállalókat. A megoldásunk nem egy sablonos toborzókampány volt – egy történet, amelyben a kékgalléros munkatárs nem célcsoport, hanem főszereplő.
A GE Vernova veresegyházi gyárába új kollégákat kerestek, elsősorban hegesztő, CNC operátor és mechanikus szerelő pozíciókba. Feladatunk egy olyan toborzási kampány kidolgozása és megvalósítása volt, amely a korábbiaktól merőben eltérő, figyelemfelkeltő, képi világában és tartalomban is újító, emellett a kollégákat is bevonja. Egy olyan kommunikációs kampányt kértek tőlünk, amely újszerű, merészebb megközelítést alkalmaz, hatékonyabban éri el a célcsoportot, és célzottan közvetíti a GE Vernova legfontosabb üzeneteit. Kiemelten fontos szempont volt, hogy munkánk összhangban legyen a vállalat újragondolt, jelöltközpontú toborzási folyamatával.
Insight nélkül nincs tartalom
Kommunikációs szakemberekként tisztában vagyunk vele, hogy akkor lesz sikeres a kommunikációs stratégia, ha azt valós insightokra alapozzuk, majd tűpontosan célzott, hasznos tartalmakká alakítjuk. Ezen projekt esetében sem tettünk másként – interjúk és perszónakutatás alapján megállapítottuk, hogy a célcsoport (18 év feletti, elsősorban Veresegyházon és környékén élő, kékgalléros, fizikai munkavállalók) szereti a mozik világát, különösen az akciófilmek érdeklik, valamint arra vágynak, hogy elismerjék őket és pozíciójukat a munkahelyükön.
Ezekből az insightokból született meg az élményfókuszú, moziélményre épülő kampánykoncepció, a középpontban egy akciófilm-stílusú előzetessel és egy karrieroldallal. A történet szerint a film hősei egy kivételes csapat tagjai, akiknek segítségre van szükségük.
A kapott insightok mentén olyan üzeneteket fogalmaztunk meg, amelyek kiemelik a GE Vernova értékeit a jelenlegi és potenciális kollégák felé, ezáltal pozicionálják a munkáltatói márkát. Ezeket az üzeneteket több különböző platformon és formátumban juttattuk el a célcsoporthoz:
Egy figyelemfelkeltő és ütős akciófilm-előzetest forgattunk a GE Vernova veresegyházi gyárában a kollégák főszereplésével. A legfontosabb pozíciókhoz célzott, rövid vágatokat is készítettünk.
Kampány microsite – felvetelindul.hu karrieroldal
A kampány központi eleme egy mini karrieroldal volt, amely klasszikus filmes szófordulatokkal mutatta be a GE Vernova aktuálisan nyitott pozícióit, juttatásait és értékeit, valamint a kampányban használt vizuális tartalmak is itt jelentek meg. Az összes kampányeszköz ide terelte a látogatókat.
Digitális eszközök
A filmek és plakátok digitális eszközökkel – közösségimédia-hirdetésekkel és PPC kampány segítségével – jutottak el a célközönséghez. A szöveges, keresőben megjelenő és display típusú hirdetések, valamint remarketing hirdetések a Youtube-on és a Google-on futottak, a közösségimédia-posztok és hirdetések pedig a Facebookon és az Instagramon: videós, carousel és sima fotós hirdetések egyaránt megjelentek.
Óriásplakát
A veresegyházi gyár vonzáskörzetében óriásplakátok hirdették a kampány üzeneteit és a kiemelt pozíciókat.
Giphy matricacsomag
Készítettünk a kollégák számára egy animált matricacsomagot, amely üzenetküldő applikációkban használhatók.
Hollywood-menü
A vállalat éttermében kétszer egy hétig elérhető volt egy menüsor, amely olyan ikonikus filmes ételeket kínált, mint Columbo hadnagy chilije vagy Regős Bendegúz lekváros gombóca.
Túlszárnyalt célok
A kitűzött célokat már a kampány első felében teljesítettük. Csaknem három hónap alatt több mint 500 000 embert értünk el a közösségi médiában, a posztokat pedig mintegy 180 000 alkalommal lájkolták, osztották meg és kommentelték. A karrieroldalon keresztül több mint 500 jelentkezés érkezett, ezzel a kitűzött HR célokat is elértük. A GE Vernova YouTube-oldalán található filmek 30 000 megtekintést értek el.
Fél év alatt több mint 36 000 alkalommal látogattak el a karrieroldalra, emellett csaknem 600 jelentkező pályázott a nyitott pozíciókra. A YouTube-videók elérték a 30 000+ megtekintést, 4,1 millió ember találkozott a GE matricákkal, valamint félmillió embert értünk el a közösségi médiában.
A kampányt két szakmai versenyen is indítottuk: a HR szakmát célzó HRkomm Awardon és a kommunikációs, PR szakma legelismertebb versenyén, a Prizmán. A HRkomm Awardon sikerrel neveztünk és shortlistre kerültünk a toborzási kampány leendő munkavállalók felé és a storytelling film, videó kategóriákban, míg a Prizma versenyén a PR-eszközök – mozgófilm, valamint PR-eszközök – microsite kategóriákban jutottunk be a döntősök közé. Munkánkat a HRkomm Awardon bronzéremmel és támogatói díjjal jutalmazták toborzás kategóriában, emellett pedig egy különdíjjal is elismerték film kategóriában. A Kreatív Prizma Díjon pedig ezüst minősítést értünk el mozgókép, PR film, oktatófilm kategóriában.
Ha tetszett a bejegyzés, gyere vissza máskor is vagy kövess minket a közösségi médiában!
LinkedIn / Facebook / Instagram
Kérdésed van a témával kapcsolatban? Keress minket bátran!