Insight

Többféle insight létezik: fogyasztói, vásárlói, termék, piaci, üzleti. Az insightokhoz úgy érkezünk meg, hogy meg akarjuk érteni: miért úgy viselkedik a fogyasztó ahogy, miért úgy reagál a piac ahogy, miért úgy használják a terméket ahogy?

Addig tesszük fel magunknak a miért kérdést, ameddig el nem jutunk a cselekvés, vagy a folyamat mögötti mozgatórugóhoz, a motivációhoz, amit, ha az adott kontextusban értelmezünk hozzásegít minket az insighthoz.

A jó insightot pedig arról ismerhetjük fel, hogy cselekvésre késztet, segít egy új megértést feltárni és mindemellett teljesen egyértelmű mindenki számára, vagyis nem kell magyarázni.

Számunkra a Morphóban az insight alapú gondolkodás egy szemléletmód, amelynek célja, hogy vizsgáljuk meg több irányból ugyanazt az adat/információ halmazt és leljünk rá egy új stratégiai irányra. Ez a működés kreatív, több dimenziós, hollisztikus gondolkodást, alapos elemzést és kitartó kutatást kíván. Azon dolgozunk, hogy az insight a működésünk minden részében, a stratégiai tervezésben, a tartalomkészítésben és a kapcsolatok építésében is folyamatosan jelen legyen.

Fontos alapszabály, hogy az insight, pont a sokoldalú vizsgálódás miatt csapatmunkát kíván. Meggyőződésünk, hogy nem szerencsés egyedül nekiállni insightot „gyártani”. 

Ha tetszett a bejegyzés, gyere vissza máskor is vagy kövess minket a közösségi médiában!

LinkedIn / Facebook / Instagram

Kérdésed van a témával kapcsolatban? Keress minket bátran!