Figyelem, koncentráció, összpontosítás

A fenti szavakat gyakran egymás szinonimáiként használjuk. A három szó a magyar nyelv finomságának köszönhetően valójában mást takar, bár vannak azonos elemeik. Vajon meghatározható, hogy a marketing és PR tanácsadás területén melyik a legfontosabb képesség, amivel egy tanácsadónak rendelkeznie kell, hogy valóban segítség legyen a megbízóinak és hatékonyan tegyen hozzá a cégek sikeres működéséhez?

A figyelem egy kognitív folyamat, amely során szelektálunk a külső és belső környezeti ingerek között, és a lényegesnek ítélt információkat feldolgozzuk. Ilyen folyamat még a látás, hallás, ízlelés, tapintás, az észlelés, emlékezés, alkotó képzelet.

A koncentráció egy hosszabb távú folyamat, amely során a figyelmet tartósan egyetlen témára fókuszáljuk. A figyelem megelőzi a koncentrációt. A figyelem kiválasztja azt, ami a legfontosabbnak tekinthető, és a koncentráció egy, a figyelem középpontjában álló témára állítja a figyelmet egy bizonyos cél elérése érdekében.

Az összpontosítás az a folyamat, amikor az összes ingert figyelembe véve, egy adott pontra, dologra, kérdésre fókuszálunk.

Egy jó PR szakember olyan tanácsadója, így segítője megbízóinak, aki az adott témával kapcsolatban az összes körülmény tekintetében - az erősségeket, lehetőségeket, gyengeségeket, veszélyeket - megvizsgálva tud javaslatot tenni egy-egy kérdésben. A csapatban való együttműködés nagyban segíti ezt, mert ahány ember, annyi válasz is adódik a különböző témákban.

Munkánk alapja a beszélgetés. Ha jól figyelünk, és egy-egy megbeszélésen koncentrálni tudunk a lényegre, már sokat tettünk az összes pont beazonosítása érdekében.

Mi, itt a Morphóban így dolgozunk. Összpontosítunk: megbízóinknak végzett napi feladatainkban, a stratégia alkotásban és a kivitelezésben egyaránt.

Gyorsan változó környezetben végezzük munkánkat, van, hogy ami a tervezéskor még a legjobb megoldásnak tűnt, a kivitelezés előtt válik világossá, hogy változtatás szükséges. Olyan ez, mint amikor egy lovasíjász a tökéletes lövésre készül. Mindent gondosan megtervez, tökéletesen ül és mozog együtt a lóval, megfeszíti az íját, célra tart, de az utolsó pillanatban feltámad a szél… Újra tervezés!

Talán szükségtelen is a bevezetőben feltett kérdés megválaszolása. Az összes képességre szükségünk van: figyelemre, koncentrációra és összpontosításra is és még sok minden másra, hogy ki-ki „True story”-ja („Igaz története”) életre keljen és megtalálja közönségét.

Ha tetszett a bejegyzés, gyere vissza máskor is vagy kövess minket a közösségi médiában!

LinkedIn / Facebook / Instagram

Kérdésed van a témával kapcsolatban? Keress minket bátran!