A szilicium-völgyi irodáktól a Morpho falain lévő alkotásokig – A vállalati gyűjtemények kommunikációs szerepe
A második világháború alatt a brit parlament – a hadi költségek miatt – állítólag meg akarta szüntetni a művészet támogatását. A legenda szerint Churchill így válaszolt: „De akkor miért harcolunk?”
Klasszikus vagy digitális PR, tartalommarketing, inbound vagy mi ez?
A PR hagyományosan a bizalomépítésről szól, ezért is szoktuk magunkat viccesen „bizalomépítő kisiparosoknak” hívni. Ám, ahogy a világ is állandóan változik, úgy a PR szakma is folyamatosan alakul és átalakul, újabb és újabb eszközökkel, megoldásokkal tágul a PR fogalom- és feladatköre. Amit ebben a posztban szeretnék jobban körüljárni, az a tartalommarketing, az inbound marketing és a PR kapcsolata, és hogy mindez mivel jelent többet, mint a közép- vagy hosszú távú bizalom építése.
Figyelem, koncentráció, összpontosítás
A fenti szavakat gyakran egymás szinonimáiként használjuk. A három szó a magyar nyelv finomságának köszönhetően valójában mást takar, bár vannak azonos elemeik. Vajon meghatározható, hogy a marketing és PR tanácsadás területén melyik a legfontosabb képesség, amivel egy tanácsadónak rendelkeznie kell, hogy valóban segítség legyen a megbízóinak és hatékonyan tegyen hozzá a cégek sikeres működéséhez?
A chatbotok elveszik a szövegírók munkáját?
Az ipari forradalom óta időről időre visszatérő kérdés, hogy elveszik-e az emberek munkáját a gépek. Szövegíróként engem mostanában ért utol egy ilyen felvetés, amióta a csapból is a ChatGPT folyik, amelyet most már a nagyközönség is használhat. Vajon néhány éven belül új szakmát kell keresnem, mert egy mesterséges intelligencia (MI) írja vagy lektorálja helyettem a sajtóközleményeket, szakmai cikkeket, blogbejegyzéseket és közösségimédia-posztokat? Az eddigi tapasztalataim alapján úgy érzem, egyelőre nem konkurenciaként kell tekintenem a technológiára, inkább lehetőségként és támogatóként segíti a munkámat, amivel kicsit óvatosan kell majd bánni.
Legyünk reálisak!
A digitális az új normális, ami a Morpho életében is nagy változásokat hozott már. Régóta fektetünk hangsúlyt a fejlődésre, aminek egyik legfontosabb területe a social. Ehhez pedig hozzátartozik, hogy mindig up-to-date-ek legyünk a trendekben is.
Komfortzónán túl, a mindenen innen
„A komfortzónám olyan, mint egy kis buborék körülöttem, amit különböző irányokba toltam, és egyre nagyobbra és nagyobbra tágítottam, amíg a teljesen őrültnek tűnő célok is, végül a lehetséges tartományába kerültek.” (Alex Honnold)
Honnan tájékozódom - és kinek hiszek?
Szerencsés vagyok, mert nagyon hamar, alig 14 évesen eldöntöttem, hogy a médiában és írással szeretnék foglalkozni. Akkoriban még nem volt internet, az információszerzés is sokkal kevesebb csatornán keresztül történt. Volt a televízió, a rádió és a nagy beszélgetések. Még mobiltelefon sem volt, így a közeli játszótéren találkozva, vagy a családi összejöveteleken szereztem információkat.
Változás.Alkalmazkodás.Empátia.
Az egyetlen állandó a változás maga. Egészen különböző apropóból vetítettük ki ezt a Hérakleitosztól származó idézetet idén már többször is az ügyfeleinknek a megbeszéléseinken. Több ezer éves gondolat, mégsem lehetne ennél aktuálisabb.
Hogyan ne válj macskává online meeting közben
Nemrégiben viharként söpört végig az Interneten az a videó, amelyben egy pórul járt amerikai ügyvéd kétségbeesetten bizonygatja, hogy ő bizony nem egy macska, miközben a képernyőn egy kiscica tolmácsolja szavait. Közel egy éve már, hogy zömében az online térben zajlanak az üzleti megbeszélések is, de vajon tisztában vagyunk azzal, hogy mit illik, s mit nem ilyenkor? Nem árt felfrissíteni tudásunk, hogy ne keveredjünk kínos szituációkba!
Miért bukik meg a szervezeti változást érintő projektek több mint 70%-a?
Döbbenetesen gyorsan és szinte kiszámíthatatlanul változik a világunk, a változásmenedzsment és a hatékony belső kommunikáció pedig mára a vállalatok sikerének kulcspontjává vált. Piaci előnyt jelent, ha elsőként tudunk reagálni a technológiai újításokra vagy a vállalkozói környezet megváltozására (például egy világjárvány kitörése), működésünket pedig folyamatosan alakítani és optimalizálni tudjuk a hatékonyság és profit érdekében. Akkor vajon mégis hogyan történhet meg az, hogy a szervezeti változást érintő projektek több mint 70%-a megbukik? Nos, nagyrészt a nem megfelelő kommunikáció, vagy éppenséggel a kommunikáció hiánya miatt.
A kevesebb több meséje
Bölcsész vagyok és vállalom. Viszont amikor sajtóközleményt írok, akkor el kell felednem a barokkos körmondatokat, le kell nyesnem a felesleges sallangokat, de még a jelzők halmozásától is igyekszem eltekinteni. A jó közlemény esetében a karakterszám bizony nem számít bele a jegybe. Röviden és tömören kell átadnunk ügyfeleink üzeneteit. Hogy ez könnyen hangzik?
Egy extrovertált open office-párti a kényszer-home office-ban
Végtelen sokadik hete, hogy Morphós szinten otthoni irodáinkba költöztünk. Ha teljes vállalati szinten értékeljük az önkéntes karantént, akkor az átállás egyöntetűen sikeresnek tekinthető: adottak az informatikai, technikai követelmények és a csapatok együttműködése, folyamatos és igazából zökkenőmentes a feladatok ellátása. Ami a szociális életet és a vállalati kultúrát érinti, a cég ebben a tekintetben is erőn felül próbálja megtalálni az alternatívákat és biztosítani a lehetőségeket a közös időtöltésre, konyhai csevegésre, délutáni közösségépítésre – virtuálisan. De hogy érzi magát az extra-extrovertált az iroda nélkül? Személyes élmények következnek.