Filmbe illő történetek, francia módra

Franciaországról a finom borokon és az ínyenc sajtokon túl a legtöbbünknek az örökké tartó romantika és a szenvedélyes szerelem jut eszébe. Nekem a gyönyörű hangzású, ám borzalmasan nehezen megtanulható nyelv is, a klasszikus sanzonok melankóliája, és persze Amélie csodálatos élete. 14 éves voltam amikor láttam, és kamaszkorom meghatározó élményévé vált. Teljesen magával ragadott, ahogy a tipikusan bájos francia szerelmi történet a skandináv filmek szürrealitásával vegyül.

A romantikus történetek azonban nemcsak a francia filmekre, hanem a reklámokra is jellemzők. Általános és világszintű trend, hogy az elmúlt néhány évben különös figyelmet kapott a márkakommunikációban a storytelling, amely messze túlmutat a szimpla termékhirdetéseken. Ez lett a vállalatok leghatásosabb „fegyvere”, hiszen ez a kommunikációs eszköz segít megláttatni a márkák emberi arcát, így könnyebben megnyerhetik a fogyasztókat.

Sokféle módon és csatornán lehet mesélni, a leghatásosabb felületnek mégis a reklámfilmeket, videókat tartom. Nemrég egy cégen belüli előadáshoz kutattam fel reklámkampányokat, amelyek kreatív módon, érdekes és/vagy vicces formában mondanak el egy sztorit az adott márkáról és annak termékeiről. Olyan videókat kerestem, amelyek inspiráló hatással bírnak azáltal, hogy az érzelmeimre hatnak. Az oldalak böngészése közben több francia gyöngyszemre is bukkantam, amelyek egyszerű, de nagyszerű történetszállal, már-már a rövidfilmek magasságába emelkedve maxolják ki a romantika faktort, amihez úgy tűnik, a francia ügynökségeknek különös érzékük van. Ilyen például az Intermarché szupermarket pontgyűjtő kártyáját promózó sorozata, amely elbűvölően szeretnivaló szerelmi történeteken keresztül buzdítja arra a fiatalokat, hogy friss és egészséges ételeket válasszanak a csoki és a chips helyett, miközben a marketingüzenetet is eljuttatja a célcsoporthoz. A kampány szlogene szerint mindenkinek van egy oka arra, hogy egészségesebben táplálkozzon, ami remek kiindulópont a különböző sztorik felvillantásához.  Az egyik részben a tipikus gyereket látjuk, aki utálja a zöldséglevest, kisiskolás szerelme kedvéért viszont még ennek elfogyasztására is rászánja magát, amihez a szülők természetesen az Intermarchéban szerzik be a hozzávalókat. A másik rész pedig egészen magával ragadóan mutatja be, mennyi mindent képesek vagyunk megtenni tiniként, hogy meghódítsuk szívünk választottját. Vicces, hogy a vezető sportszerkereskedő Intersport reklámfilmje a szupermarketlánc epizódjainak felnőtt folytatásaként is értelmezhető. Ez is egy olyan történet, amivel könnyen lehet azonosulni, és pont emiatt szórakoztató, még ha nincs túlgondolva. 

A közös mindhárom filmben, hogy intelligenciával és humorral játszanak, miközben a termék kifinomultan jelenik csak meg, illeszkedve a narratívába. És persze valós emberi történetekről szólnak, amelyekkel azonosulni tudunk és amelyek kedves nosztalgiát ébreszthetnek bennünk.

De vajon hogyan meséljünk érdekesen és izgalmasan a márkánkról, ha épp nem egészséges élelmiszereket értékesítünk vagy menő sportfelszereléseket gyártunk, de nem is a világ leginnovatívabb tech cége vagyunk? Nem számít, mennyire egyszerű vagy unalmas a termékünk/szolgáltatásunk, mindig meg lehet találni a módját annak, hogy a történetmesélésen keresztül felkeltsük iránta a figyelmet. Ehhez azonban fontos, hogy egyedi ötletet találjunk ki, és azt személyre szabott módon kommunikáljuk. A Morphónál azon dolgozunk, hogy beazonosítsuk partnereink igaz történeteit, mi ezekben hiszünk. Úgy véljük, minden márkának megvan a saját sztorija, amit érdemes megosztania a világgal. Mi pedig hiteles, vonzó, szórakoztató és inspiráló módon tálaljuk a célcsoport számára, hogy könnyedén tudjon azonosulni vele. Valódi hatás elérésére törekszünk, hogy építsük és erősítsük a márka hitelességét.

Mi ilyen kampányokat tervezünk, néha sztorizgatásokkal színesített ötletelésekkel, néha akár egy pohár jó francia bor társaságában.

Ha tetszett a bejegyzés, gyere vissza máskor is vagy kövess minket a közösségi médiában!

LinkedIn / Facebook / Instagram

www.morpho.hu