Heti szubjektív karácsonyi reklámajánló
Az év vége nemcsak a tervezgetésről, a várva várt szabadságról, riportokról és karácsonyi eseményekről szól. A márkák ilyenkor egymással versengenek kinek lett meghatóbb, érzelgősebb, szebb, emelkedettebb, vidámabb a karácsonyi szpotja.
Ezek közül is egyet minden évben, november elejétől úgy várok, mint a kisgyerekek a karácsonyi csodát. És amikor végre rátalálok, teljes csendben és nyugalomban egy forró gyömbéres tea társaságában nézem meg. Számomra ez a karácsonyi szezon kezdete. Mondhatnám, rajongó vagyok.
Azt hiszem, könnyű kitalálni, hogy a John Lewis karácsonyi szpotjairól beszélek. Kedvencem a 2011-es, a 2013-as és a 2014-es is. Najó, nincs kedvencem, maximum olyan, amit kevésbé szeretek.
Több, mint egy évtizednyi anyagból végig lehet(ne) követni a karácsonyi reklámok evolúcióját, ami igazából inkább látványban evolúció, az üzenetek az évek során nem változnak sokat. A személyes ajándék, az ajándékozás és a várakozás öröme, az álmok és a karácsonyi életérzés, ami egyébként a nap végén mindig ugyanarról szól, hogy adunk. Szeretetet, törődést. (A való életben pedig - a biznisz az biznisz alapon - persze termékeket...)
Minden évben keresnek egy kedves és egyszerű – tulajdonképpen kissé közhelyes – üzenetet és fonnak köré egy történetet. Mesélnek. ’Igaz’ történeteket. Belekerül minden, ami cuki és megható. Gyerekek, hóemberek, pingvinek, rókák, erdei állatok, kedves űrlények és persze az ember a holdon, meg Elton John. A 2007-es változat még kissé ’nyolcvanas évek’ feeling, ahol azt várjuk hogy Steve Jobs mikor tűnik fel a reklámban, aztán az animált változatokban szerepet kapnak jóval híresebb egyéniségek mint Monty, a pingvin, Buster, a Boxer, és Moz, a szörny, akiknek már folytathatjuk is a történetét a kampányok weboldalán. A tavalyi év pedig kicsit rendhagyó módon tisztelgés egy művész életműve előtt, hogy megmutassa, egy ajándék sokkal több lehet annál, ami. Ezért is jó a storytelling. És talán ettől is működnek a John Lewis reklámjai.
Tudom, tudom, persze, persze, hogy mindez milyen ’giccses’, csakhogy én azoknak a táborába tartozom, akik számára a karácsonnyal kapcsolatban semmi sem giccses. Ha minden évben csak egy karácsonyi reklámot nézel meg, hát idén ez legyen az.
És ha még nem láttátok volna, jöjjön egy kicsi lány és Edgar, a sárkány története 2019-ben:
Ha tetszett a bejegyzés, gyere vissza máskor is vagy kövess minket a közösségi médiában!
LinkedIn / Facebook / Instagram
Kérdésed van a témával kapcsolatban? Keress minket bátran!