Sok tévhitet oszlattunk el egy jó kommunikációs kampánnyal
A Ragaszkodj hozzá! program azért született meg 2016-ban, hogy hiteles és informatív módon, szakértők által jóváhagyott, megbízható anyagokból tájékozódjanak az érintettek olyan szenzitív témákban, mint például a fogamzásgátlás vagy a meddőség. Látva a legutóbbi őszi kampányunk eredményét kijelenthetjük, a kommunikációval sok tévhitet el lehet oszlatni.
Ha szembe találjuk magunkat valamilyen problémával, első lépésként az interneten kezdünk keresgélni választ a kérdéseinkre. Ám nagy veszély rejlik abban, ha mindezt nem hiteles forrásból nyerjük. Különösen igaz ez akkor, amikor egészségügyi témára vagyunk kíváncsiak, hiszen könnyedén félrediagnosztizáljuk magunkat.
A kommunikációnak nagyon fontos és súlyos szerepe van. Amit mondunk, vagy ahogy mondjuk, az nyomot hagy a másikban, hatással van rá. Lehet, hogy valakinél megnyit egy kaput és elindít egy úton, vagy épp tőlünk kapja meg azt a segítséget, amelyet addig nem kapott meg máshol. Kommunikációs szakemberként ezért még nagyobb a felelősségünk. Az ügyfeleink által képviselt üzeneteket és célokat kell eljuttatnunk a célcsoporthoz, mindezt kreatív, személyre szabott és természetesen hiteles formában.
Különösen igaz ez a Richter, Ragaszkodj hozzá! elnevezésű programja esetében, amelyet 2016-ban indítottunk a Richterrel együtt annak érdekében, hogy támogassa a felelős családtervezést és a hosszú távú párkapcsolatokat. Ez önmagában nem is tűnik olyan nehéz feladatnak. Ugyanakkor, ha abból indulunk ki, napjainkban hányan nincsenek még tisztában azzal, hogy milyen fogamzásgátlási lehetőségek vannak, és honnan kérhetnek segítséget, ha informálódni szeretnének vagy ha fogamzásgátló eszközt választanának; nem tudják, hogy a fájdalmas menstruáció egyáltalán nem normális és ez milyen betegségekre utalhat; ha nem jön össze a baba, akkor a férfiaknak is el kell menniük meddőségi kivizsgálásra, akkor láthatjuk, hogy sok még a teendőnk. Amikor a program megalkotásán gondolkodtunk, mindenképp egy hiteles, informatív és könnyed felületet szerettünk volna, amely biztos tájékozódási pontot jelent az érdeklődőknek. Éppen ezért kezdettől fogva együttműködünk szakértőkkel, például klinikai szakpszichológussal, andrológussal, nőgyógyásszal, illetve endometriózisban jártas szakemberrel. Az eltelt csaknem nyolc évben folyamatosan megújítottuk a kommunikációt, új szempontokat, témákat, megközelítéseket, együttműködéseket vontunk be. A ráktúlélőkkel, egyéb betegségből vagy tragédiákból felépülő és újjászülető érintettekkel készített interjúkkal, endometriózisban érintett énekesnővel folytatott beszélgetéssel közelebb vittük a témákat az olvasókhoz, máskor infografikákat, webcikkeket, kutatásokat készítettünk.
Egy-egy projekt megvalósításának olykor bizonyos tényezők gátat szabhatnak, de ha újra tervezésről van szó, attól sem ijedünk meg és igyekszünk minden kommunikációs kihívásra megtalálni a választ. Így történt a legutóbbi projekt esetében is, amely egy „kis” átalakítás után végül egy nagyon szeretett és sikeres történet lett, számos izgalmas elemmel. A RH! Facebook oldalán nyereményjátékkal indítottuk a projektet, majd párkapcsolati szakértővel készített interjúval és az ez alapján készített webcikk-sorozattal folytattuk az őszi, tartós kapcsolatokra fókuszáló kampányt. Fontosnak tartjuk, hogy időnként bevonjunk a kommunikációba influencereket is, hiszen történetükkel nemcsak példát mutathatnak, hanem széles körben igazolhatják, hogy a civilek nincsenek egyedül a problémáikkal.
Az őszi program során szerettük volna felméni, ki mit gondol a tartós párkapcsolatról, a követők szerint mi szükséges ahhoz, hogy két ember hosszú éveken át együtt maradjon, mi pedig, a szakértő segítségével választ adjunk a kérdéseikre. A célunk az volt, hogy segítsünk megérteni, hogy teljesen normális, ha a kapcsolat elején mindent együtt csinálunk, de később szükségünk lehet énidőre. Vagy miért van az, hogy a kapcsolat elején csak a szépet látjuk a másikban, később viszont nehezen vesszük azt észre. A szakértők elmondták, teljesen természetes, hogy az együtt töltött évek mögött számtalan nehézség, megoldandó feladat rejlik, mégis megéri kitartani egymás mellett.
Magánemberként és kommunikációs szakemberként is remélem, hogy a kommunikáció erejével alakíthatjuk a világot. Hogy a munkánkkal hozzájárulhatunk egy időben felfedezett betegséghez, egy tinédzsernek megfelelő módon érkező válaszhoz, egy mielőbb megkezdett meddőségi kezeléshez, vagy felnyithatjuk az emberek szemét, hogy nincsenek egyedül a problémáikkal. Boldog vagyok, hogy a munkámmal értéket teremthetek, mindezt rendelkezésünkre álló eszközök kreatív felhasználásával.
Ha tetszett a bejegyzés, gyere vissza máskor is vagy kövess minket a közösségi médiában!
LinkedIn / Facebook / Instagram
Kérdésed van a témával kapcsolatban? Keress minket bátran!