10 Instagram Story ötlet, amit márkaként is használnod kell!

Nemrég írtunk arról, hogy miért érdemes használni az Instagram Stories funkciót, most pedig megmutatjuk, hogyan vágj bele! Az Instagram történetekben rengeteg lehetőség van, amivel felkeltheted a követőid figyelmét, ráadásul világszerte több mint 250 millió ember pörgeti naponta, ami kétszer annyi, mint az aktív Snapchat felhasználók száma. Így hát nem fér kétség ahhoz, hogy nem elég posztolni, sztorizni is kell!

Hogy mit használj?

1.     Készíts több képkockából álló történetet!

Az Instagram történetek egymás után következő képkockákból állnak, ami lehetőséget ad arra, hogy egy összefüggő történetet mesélj el a sztorikon keresztül. Használhatsz szöveget, képeket és videót is, a lényeg, hogy megragadja a figyelmet és pár kattintással megnézhető legyen.

Szakacs_Noemi_gif_725x1362px.gif2.     Készíts saját sablont!

A sablon nagyon népszerű az Instagramon, a felhasználók képernyőfotót készítenek róla, majd a saját véleményük szerint kitöltik, feliratozzák. Ez megmozgatja fantáziájukat és interakcióra ösztönzi őket. Ha elhelyezed a márkajelzést a sablonon, akkor pedig sok új felhasználó találkozhat veled!

3.     Indíts szavazást!

A jó hír az, hogy ez a matrica hirdetéssel is elérhető. Használata is egyszerű: tegyünk fel egy válaszlehetőséges kérdést, amire gyorsan és szívesen is reagálnak a követők. Ha szeretnénk megismerni célcsoportunk véleményét a márkánkról, akkor „mini piackutatásként” is funkcionálhat. Az Influencer take-overek esetén szintén hasznos funkció.

4.     Taggeld be a helyszínt!

A helyszín megjelölésével olyan új felhasználókhoz is eljuthatsz, akik még nem követnek téged, de az adott lokáció iránt érdeklődnek, ott élnek, vagy épp arra járnak és ezáltal megtekintik a tartalmadat.  A több megtekintés pedig több követőt jelent, méghozzá organikusan!

5.     Kérdezz!

Az Instagram folyamatosan frissíti funkciókat és bár a kérdés nem a legújabb, de korántsem járt le. A közvetlen kapcsolat adta lehetőség miatt mindenképp érdemes fontos, vagy éppen szórakoztató témában kérdezni a követőik véleményét.

6.     Használd a highlights-ot!

Ez a funkció lehetővé teszi, hogy csoportokba rendezve tematikusan megmutassák a márkák főbb termékeiket, szolgáltatásaikat. (Magánszemélyként pedig az önkifejezésre is remek eszköz, hiszen megmutathatod életed főbb történéseit, csokorba szedve, hogy mit mondanál el magadról.)

7.     Készíts sneak peaket!

Ha egy márka új terméket akar bevezetni, érdemes előtte kicsit felcsigázni a rajongók érdeklődését. Nem mellesleg személyesebbé teszi a céget, ha beavatja „titkaiba” és exkluzív tartalmat közvetít követői felé. Videó és kép formájában is jól működik.

8.     Promotáld az új bejegyzésedet

A Stories kiváló eszköz forgalomterelésre is. Az Instagram-történetbe linket helyezve a felhasználó könnyedén eljutnak az adott bloghoz vagy weboldalhoz úgy, hogy felcsúsztatja a fület. Persze előtt ehhez kicsit tuningolni kell a követőtábort, mert ez a szolgáltatás csak a több mint 10.000 követővel rendelkező üzleti fiókok számára érhető el. Ha nincs meg ez a követőszám, arra megoldás nyújt a hirdetés.

9.     LIVEOLJ!

Az élő közvetítés segítségével a követők közelebb kerülnek a márkához, érezhetik úgy, hogy szinte részesei a történéseknek. Ez a funkció rugalmas és interaktív, hiszen a felhasználók csatlakozhatnak az élő bejelentkezésekhez, reagálhatnak rájuk, ami növeli az elköteleződés mértékét. Ráadásul az Instagram előrébb helyez téged a felhasználók hírfolyamában, ha használod a Live funkciót. Ha még John Mayer is itt tartott „koncertet”, te miért ne használnád?

10.  Visszaszámlálás

Bár nem rejteget magában annyi izgalmat, mint az előbb felsoroltak, de hasznos funkció akkor, ha termékbevezetésről, izgalmas bejelentésről van szó. A felhasználók pedig megoszthatják, ha fontos esemény közeledik az életükben: régóta vágyott utazás, házasságkötés, születésnap stb.

+ Add meg a helyes választ!

Az új kvíz matrica lehetővé teszi azt, hogy maximum 4 válaszos szavazást indíts el. Ez jó lehetőség nyereményjátékok indítására vagy akár edukációs célokra. A márkák így fun fact-eket is megoszthatnak magukról.

10 Instagram Story ötlet, amit márkaként is használnod kell!

Ha tetszett a bejegyzés, gyere vissza máskor is vagy kövess minket a közösségi médiában!

LinkedIn / Facebook / Instagram

Kérdésed van a témával kapcsolatban? Keress minket bátran!