5+1 social trend, amivel biztosan találkozol 2020-ban
Mint az élet számos területén, a trendek a social médiában is folyamatosan jönnek-mennek. Szinte végtelen számú előrejelzést olvasni arról, hogy idén mi várható a Facebook, Insta, Twitter és egyéb platformokon. Kiszemezgettem ezek közül, hogy szerintem mik azok a dolgok, amikre érdemes idén odafigyelned, ha nem akarod, hogy „boomer” legyél...
1. Vásárlás a social médián keresztül
Azzal már tisztában vagyunk, hogy a közösségi média elengedhetetlen része az online piacnak. Mind jártunk már úgy, hogy a Facebookon látott hirdetés annyira betalált, hogy a termék biztosan a kosarunkban landolt. De közvetlenül a Facebookon, vagy az Instagramon keresztül vásároltál már?
Valószínűleg idén majd fogsz, ugyanis a legújabb mérések alapján az Instagram felhasználók 60%-a már ilyen módon is vásárol. Várható, hogy ez a szám idén még magasabbra nő, hiszen az elmúlt években az Instagram és a Facebook is beépítette a felületen belüli vásárlás lehetőségét.
2. Vedd fel, oszd meg!
A legfrissebb adatok szerint az emberek 56% szívesebben nézi a tartalmakat, mint hogy olvasná, a videós tartalom térnyerése pedig idén is tovább erősödik majd.
Szöveges posztok helyett ezért idén koncentrálj storyk és live-ok készítésére, mutasd be magad 360°-as videóban, és bátran tesztelj minden mozgóképes újdonságot, amivel a közösségi média idén előrukkol. Az előrejelzések szerint 2020-ban ráadásul a videóchat is egyre elterjedtebb kommunikációs formává nővi ki magát. Nincs mit tenni a jövő a videós tartalmaké!
3. Zavarba ejtően tökéletlen
A tökéletes instafiókoknak leáldozik? Eddig is tapasztalható volt, hogy egyre több challenge és mozgalom épül arra, hogy lerántsa a leplet a tökéletesen megkomponált, instakompatibilis posztokról és felhasználókról, helyette pedig az élet valódi oldalát mutassák be. Nos, akiknek ez eddig is tetszett, akkor azoknak van egy jó hírem: idén még többet kaptok belőle.
4. Még mindig influencerek
Ha eddig aggódtatok volna, hogy mi lesz az influencerek sorsa, nincs mitől tartanotok.
A marketingesek idén is erősítenek az eszközön, hiszen az influencerek által elért célcsoportok tagjai egyre többen vásárolnak olyan termékeket, melyeket influencerek is ajánlottak. Így továbbra is nőni fog az influencerek és a velük foglalkozó iparág jelentősége, sőt, a micro-influencerek térnyerése is folytatódik.
5. Időzített bomba = TikTok
Ez a platform olyan rohamosan nő, és tarol le mindent és mindenkit, hogy kikerülhetetlen, hogy 2020 ne a TikTok-ról szóljon. Ennek köszönhetően valószínűsíthető, hogy egyre több márka fedezi majd fel magának a lehetőségeit a TikTok-on belül.
+1 A kevesebb, több
Egészen biztos, hogy idén többet hallhatunk majd a social detox fogalomról is, melynek lényege, hogy a felhasználó szünetet tart a social média jelenlétében – értsd: nem nézi a Facebookot, nem olvassa a Messenger üzeneteit, nem nyitja meg az Instát egy általa eldöntött ideig. (Ez a jelenség egyébként egészen kiterjedhet egy teljes digitális detoxra is.)
Ha tetszett a bejegyzés, gyere vissza máskor is vagy kövess minket a közösségi médiában!
LinkedIn / Facebook / Instagram
Kérdésed van a témával kapcsolatban? Keress minket bátran!