Legyünk reálisak!
A digitális az új normális, ami a Morpho életében is nagy változásokat hozott már. Régóta fektetünk hangsúlyt a fejlődésre, aminek egyik legfontosabb területe a social. Ehhez pedig hozzátartozik, hogy mindig up-to-date-ek legyünk a trendekben is.
A social media világa mindig is arról volt híres, hogy az emberek a legjobb oldalukat, a legszebb pillanataikat osztották meg a világgal: mindenki a megmásított, eltorzított megfilterezett „valóságot” akarta megmutatni.
A covid valamennyire megváltoztatta ezt a szokást, hiszen mindenki otthon volt és nem történt vele sem izgalmas, sem szép – ezzel pedig tökéletes táptalajt adott a TikTok berobbanásának. A négy fal között ragadt emberek szívesen nyúltak az új felülethez, ahol rövid videókban tudták elmesélni/megmutatni a hétköznapi dolgaikat. Bár hatalmas sikernek örvend a platform, és számos újítást köszönhetünk neki – a Meta is felült erre a vonatra és bevezette a Facebook és az Instagram Reels-t, ami egy az egyben a TikTok átültetése –, az igazi innováció egy teljesen más oldalról közelíti meg a közösségi média fogalmát.
2022-ben az év Iphone-os applikációja lett, robbanás szerűen tört be az életünkbe a filterek nélküli valóságot bemutató BeReal. Itt nincsnek filterek, követők, nem tudod megszerkeszteni a képeid, arra ösztönzi a felhasználókat, hogy azt a pillanatot örökítsék meg akkor és ott, ahol épp vannak, úgy, ahogy vannak.
2020 januárjában debütált a francia fejlesztőktől származó applikáció, viszont csak tavaly kezdte meg felemelkedését a felület. De mit is tud a BeReal?
Az app lényege, hogy minden nap egy random időpontban (elvileg mindig akkor, amikor a létrehozója éppen valami izgalmasat csinál) készítenünk kell egy képet az előlapi és a hátlapi kameránkkal egyaránt – ez merőben eltér a megszokottól már így is.
Amikor eljött az idő, a "⚠️Time to BeReal⚠️" push értesítés jelenik meg telefonunkon, ami után 2 percünk van cselekedni, azaz megörökíteni, hogy az adott pillanatban éppen mit csinálunk. Ha később készítjük el és tesszük közzé a képünket, mindenki látni fogja, hogy vártunk, vagy éppen hányszor csináltuk újra az adott posztunkat, tehát nem voltunk igazán realek!
Ez azért is fontos, mert amíg nem készítjük el a fotónkat, addig azt sem láthatjuk, hogy barátaink éppen mit csinálnak.
Minden más közösségi platformmal ellentétben itt nincs lehetőség mások képeit kedvelni - ha egy bejegyzésre reagálni szeretnél, akkor reakciószelfit kell készítened, vagy hozzászólást kell írnod.
Miben rejlik a BeReal sikere?
A BeReal tartalma hétköznapinak tűnhet, de igazából pont ez a szépsége. Egyelőre nem az influencerekről vagy a hirdetésekről szól - barátoknak és ismerősöknek lett létrehozva. Ez azért is fontos, mert sokszor nem tudjuk úgy tartani a kapcsolatot, ahogy szeretnénk, viszont így egy pillanatra beengedhetjük őket a hétköznapjainkba.
Ráadásul a BeReal szerződési feltételei kifejezetten tiltják az alkalmazás hirdetési vagy kereskedelmi célú használatát. Meglepő, igaz?
Bár ez még változhat: eljátszhatunk a gondolattal, hogy a filter nélküli valóság mennyire izgalmas és hiteles lehet különböző termékek bemutatásában. Hiszen mi lehetne annál hihetőbb, minthogy az adott ember éppen egy DELL laptopon dolgozik a valóságban is, vagy tényleg használja a kapott skincare termékeket.
És milyen hatással van a többi közösségi oldalra?
Ahogyan anno a Story funkciót is majdnem mindegyik platform átvette a Snapchat sikerén felbuzdulva, vagy a már korábban említett Reels a TikToknak hála, úgy jöttek a BeReal ötletén alapuló újítások is: 2022 szeptemberében a TikTok bevezette a TikTok Now-t, ahol a felhasználók naponta egyszeri push értesítést követően kirakhatják, hogy éppen mi történik velük. A különbség, hogy itt akár egy 10 másodperces kisvideót is ki lehet rakni. Az Instagram pedig júliusban hozta ki a legújabb „dual” story funkciót, amely formátuma egy az egyben ugyanaz, mivel az első és hátsó kameránkkal is tudunk képet készíteni egyszerre. És még ki tudja, mit hoz a jövő.
Nektek mennyire jött be a megmásíthatatlan valóság érzése? Ne féljetek az igazi, smink nélküli, otthoni pizsis arcotokat megmutatni, hisz ezen a felületen tényleg láthatjátok, senki sem tökéletes! Az biztos, hogy egy igazi sikersztoriról beszélhetünk, és kíváncsian várjuk a folytatást.
Ha tetszett a bejegyzés, gyere vissza máskor is vagy kövess minket a közösségi médiában!
LinkedIn / Facebook / Instagram
Kérdésed van a témával kapcsolatban? Keress minket bátran!