Hogyan és miért vágjunk bele a LinkedIn használatba céges profillal, ha még nem tettük?
A LinkedIn a cégek és munkavállalók Facebookja - sokszor halljuk ezt a definíciót, ha a szakmai közösségi média felületről van szó. És valóban: itt egyszerre vannak jelen a cégek és alkalmazottaik, a munkakeresők és a fejvadászok. Mire figyeljünk és milyen technikákat használjunk, ha most kezdjük a LinkedIn használatot? Adunk hozzá néhány tippet.
Most az első lépéseket szedjük össze: ha már elkészült a profil, hogyan legyünk láthatóbbak, hogyan kövessék az oldalunkat többen.
1. lépés – Kezdjük házon belül!
Cégünk LinkedIn profiljának elkészítése után hívjuk meg a kollégákat, értesítsük munkatársainkat hol és hogyan érhetik el, követhetik az oldalunkat. Közhelynek hangozhat, de valóban igaz, hogy egy céget az ott dolgozók személyesítenek meg, ők adják az arcát és teszik élettel telivé a termékek és szolgáltatások mellett. Legyenek hát láthatóak kollégáink a LinkedIn felületünkön is. A belső toborzás, cégünk megjelenése munkahelyként a személyes profilokon személyessé teszi oldalunkat is.
2. lépés – Legyen elérhető az elérhetőségünk!
Tegyük elérhetővé és láthatóvá partnereink, ügyfeleink és a cégünk iránt érdeklődők számára az email címünk és telefonszámuk mellett ezt a szakmai csatornát is. Jelenítsük meg LinkedIn a cég elérhetőségét az email aláírásainkban, honlapunkon, egyéb digitális felületeinken és akár a névjegyünkön is.
3. lépés – Jelenjünk meg helyben is!
Mivel a LinkedIn elsősorban egy szakmai felület, használjuk is így. Kezdeményezzünk szakmai párbeszédet, vitákat, osszunk meg szakmai tartalmakat, írjuk meg tapasztalatainkat, gondolatainkat az aktualitásokkal kapcsolatban. Ezeket a bejegyzéseket megoszthatjuk releváns csoportokban is, vegyünk részt aktívan azokban a párbeszédekben, amik érintenek minket vagy a szakmánkat, és érdemben hozzá tudunk szólni.
4. lépés – Toborzás!
Használjuk a LinkedIn-t toborzásra, kezdjük itt a munkaerő keresést. A nyitott pozícióinkat listázzuk helyben, osszuk meg innen a további felületekre hirdetéseinket. Így a LinkedIn oldalunkra terelhetünk több embert és a jelöltek se csak email címet látnak a cégünkből.
+1 lehetőség – Hirdetések!
Ma már nem ördögtől való, sőt teljesen elfogadott a közösségi felületeken - így a LinkedInen is - hirdetésekkel rásegíteni a követőszámunk növekedésére és láthatóságunk boostolására. A LinkedIn hirdetések kicsit másképp működnek, mint a „hagyományos” Facebook hirdetések, éppen ezért a LinkedIn hirdetések sajátosságait egy következő blogposztban foglaljuk majd össze.
Ha tetszett a bejegyzés, gyere vissza máskor is vagy kövess minket a közösségi médiában!
LinkedIn / Facebook / Instagram
Kérdésed van a témával kapcsolatban? Keress minket bátran!