Buborékfújó verseny

Vajon mennyit ér ma egy munkáltatói márka?

Ma a vállalatok minden eszközt megragadnak, hogy versenytársaik előtt lecsapjanak a tehetségekre, és igyekeznek mindent megtenni azért, hogy minél tovább meg is tartsák őket. Pont ezért robbant be „varázsvesszőként” a piacra a munkáltatói márkaépítés jó pár évvel ezelőtt: a cégek felismerték, sőt, a saját bőrükön is tapasztalták, hogy egy jól felépített márkával vonzóbbá, népszerűbbé váltak.

Vajon mennyit ér ma egy munkáltatói márka?

Ma a vállalatok minden eszközt megragadnak, hogy versenytársaik előtt lecsapjanak a tehetségekre, és igyekeznek mindent megtenni azért, hogy minél tovább meg is tartsák őket. Pont ezért robbant be „varázsvesszőként” a piacra a munkáltatói márkaépítés jó pár évvel ezelőtt: a cégek felismerték, sőt, a saját bőrükön is tapasztalták, hogy egy jól felépített márkával vonzóbbá, népszerűbbé váltak.

Miért is? Mert egy átgondolt, erős munkáltatói márka segít megkülönböztetni a versenytársaktól, vonzóvá és megnyerővé tesz a tehetséges munkatársak számára. A kifelé és egyúttal befelé is közvetített márkaígéreteken keresztül a szervezet elhiteti a munkavállalókkal, hogy ez az a hely, ahol ők leginkább dolgozni szeretnének. De vajon az nyer, aki a legjobbat ígéri?  

A szépen csillogó, vonzó márka fontos, de nem minden. A hiteles márka ennél sokkal több: olyan valós márkaértékekre épül, mint a megfelelő munkakörnyezet, az egészséges cégstruktúra, az élhető és vonzó vállalati kultúra, a célok, víziók, melyekkel minden kolléga - kortól és pozíciótól függetlenül - azonosulni tud, vagy az elégedett és megbecsült munkatársak igaz történetei.

A hiteles márka kiépítéshez alapos önvizsgálatra van szükség, amikor az esetleges problémákkal is szembe kell nézni, mert csupán a felszín fényesre polírozása nem vezet el a kívánt eredményhez. Önismeret hiányában pedig hibás lesz a magunkról alkotott kép, és könnyen kiderül, hogy az ellenállhatatlan márkaígéretek nem teljesen tükrözik a valóságot. Így válnak a fancy motivációs plakátok és szlogenek kontraproduktívvá. 

Éppen ezért mi azt tanácsoljuk ügyfeleinknek, hogy  mindig közelítsük meg a helyzetet egy picit távolabbról, ássunk mélyebbre, még akkor is, ha fáj, és kezdjük az alapoknál. Egy biztos alap nélkül ugyanis a színes szappanbuborékok hamar kidurrannak, és akkor még a szappanos vizet is takaríthatjuk.  Nem elhitetni kell valamit a cégről, hanem olyanná tenni, amiben hinni tudnak a munkatársak. A siker a hitelességen múlik, a hiteles munkáltatói márka pedig pontosan azt ígéri, amit a munkatársak mondanak róla.

Mi ilyen munkáltatói márkákat építünk.

Ha tetszett a bejegyzés, gyere vissza máskor is vagy kövess minket a közösségi médiában!

LinkedIn / Facebook / Instagram

www.morpho.hu