Fogadd el az egyenlőséget! - Kampány a női munkavállalókért

Hogyan lehet felhívni a figyelmet egy társadalmilag és a munkaerőpiacon is fontos rétegre, miközben egy multinacionális cég is megfelel hosszú távú céljainak? A Dell Magyarország a vállalatcsoport nemzetközi kommunikációs stratégiájának egyik fontos témájához keresett olyan hatékony eszközt, amely nemcsak felhívja a figyelmet a női munkatársak eredményeire egy férfias világban, hanem köszönetet is mond a munkájukért. Mutatjuk, mi volt rá a kommunikációs megoldásunk.

A Dell Technologies mindig is elkötelezett volt a diverzitás mellett. 2019-ben célul tűzte ki, hogy 2030-ra a női kollégák 50 százalékban képviseltessék magukat a vállalatnál. Ez az arány jelenleg 35 százalék körül mozog, így a célok elérése érdekében folyamatosan programokat és aktivitásokat szerveznek a „nők az informatikában” témakörben. A vállalat nemzetközi kommunikációs stratégiájának egyik kiemelt témája 2023-ban az "Embrace Equity" (Fogadd el az egyenlőséget!) volt, amely arra ösztönzött mindenkit, hogy további lépéseket tegyen a nemek közötti egyenlőség elérése érdekében. A vállalat minden év márciusában, globális szinten megünnepli a nemzetközi nőnapot is, és ezzel is felhívja a figyelmet a nők eredményeire. A Dell Magyarország a magyar kampány keretében a hazai partnereinél dolgozó hölgyek munkáját szerette volna megköszönni, középpontban a technológia férfias világában dolgozó női kollégákkal. Feladatunk, egy ehhez a témához kapcsolódó aktivitás kitalálása és kivitelezése volt. Elkötelezett kommunikációs szakemberekként tisztában vagyunk munkánk felelősségével. Hisszük, hogy a kommunikáció erejével alakíthatjuk a világot, így ezzel a napjainkban oly fontos témával („Nők az informatikában” témával) is lelkesen kezdtünk foglalkozni. Fontos számunkra, hogy az előállított tartalmakkal és a javasolt aktivitásokkal valós kihívásokra válaszoljunk és az üzleti eredményességük mellett pozitív hatást gyakoroljanak a társadalomra is.

 

Insight nélkül nincsen célzott tartalom

A kommunikációs stratégiákat mindig valós insightokra alapozzuk, pontosan célzott, hasznos tartalmakat alkotunk. Ezért az aktivitás előkészítésének legfontosabb lépése volt, hogy interjúkat készítettünk a Dell partnereinél dolgozó hölgyekkel, így a téma kapcsán is valódi insightokat gyűjtöttünk. A beszélgetések alapján meghatároztuk az üzeneteket, illetve a videó mint eszköz ötlete és koncepciója is ezt követően született meg.

A kisfilm egész napos forgatása csak a hölgyekről szólt: a sminkes, a fodrász és a kamera is csak rájuk figyelt. Nem utolsó sorban pedig lehetőséget kaptak a találkozásra, a kötetlen beszélgetésre, mint egy csapatépítő eseményen.

A forgatást követően animációk, feliratok is készültek a filmhez, a videót pedig a Dell, a partnerek és a hölgyek saját közösségimédia-csatornáin (Facebook, Instagram) hirdetéssel támogatva is népszerűsítettük. A kampány hetében sajtóinformációt küldtünk ki a Dell számára fontos üzenetekkel, illetve a videóval az informatikai és marketingkommunikációs médiumoknak. A kampányvideót feltöltöttük a Dell YouTube csatornájára, és elsőként egy köszönőlevélben osztottuk meg a hölgyekkel és a partnerekkel. A videó bekerült a céges belső hírlevelekbe is – minden kolléga felé hangsúlyozva ezzel a Dell nőnapi üzenetét.

 

Elindult egy aktív kommunikáció

Büszkék vagyunk rá, hogy a videó hatására aktívabb kommunikáció indult el a Dell partnerei körében. Néhány partner konkrét lépéseket tervez, hogy kiemelt figyelmet fordítsanak a nők szerepére az informatikában és a hölgy kollégák arányának növelésére a szervezeten belül. A videó elérte az 60,000+ megtekintést, a sajtóanyagunkkal pedig sikerült lefednünk a teljes informatikai médiát. 10+ megjelenést generáltunk többek között az IT-Business, a Computerworld és a Bitport felületein, ahol megjelent a videó és a Dell kiemelt nőnapi üzenete.

Ha tetszett a bejegyzés, gyere vissza máskor is vagy kövess minket a közösségi médiában!

LinkedIn / Facebook / Instagram

Kérdésed van a témával kapcsolatban? Keress minket bátran!