Mesterséges intelligencia: a számítástechnika harmadik korszaka
Gondolatok a vállalatok számára az FTI kutatásából: a vállalati AI-felhő
Az iparvállalatoknak ma nagyobb szüksége van kommunikációra, a kommunikációs tanácsadók támogatására, mint eddig bármikor. Az Ipar 4.0 és a Digitális Transzformáció olyan kihívások elé állítja a vállalatok vezetőit, amilyenekkel korábban nem szembesültek. Egy kifejezetten kiélezett munkaerőpiaci helyzetben kell jelentős technológiai fejlesztéseket megvalósítaniuk, amelyeket a munkavállalók a megfelelő kommunikációs előkészítés nélkül inkább elutasítanak és lassítanak, mint támogatnak.
Mindez érthető, hiszen a digitális iker, a mesterséges intelligencia, a mindenhol jelenlévő szenzorok, a virtuális és kiterjesztett valóság, az automatizáció és robotizáció olyan új fogalmak és területek, amelyek nemcsak a kék-, hanem a fehérgalléros munkatársak esetében is komoly mentális felkészülést, átállást igényelnek. A tudás és hozzáállásbeli felkészítés nélkül ugyanis ezek az új technológiai megoldások nem, vagy csak nagyon elhúzódó folyamatként vezethetőek be az iparvállalatoknál.
17 éve, a technológiai kommunikáció vezető szereplőjeként értjük a technológia bonyolult nyelvezetét, és segítünk abban, hogy könnyen érthető, egyszerű formában továbbítsuk a célcsoportok felé. Ismerjük és értjük a technológiai cégek, az iparvállalatok kihívásait, technológiai tudásunk együtt fejlődött a technológiai és iparvállalatokkal. A technológiai és iparvállalatok vezető kommunikációs tanácsadójaként úgy döntöttünk, hogy mostantól az aktuális trendeket könnyen befogadható formában bemutató sorozatunkkal is segítünk a vállaltvezetőknek az eligazodásban, a felkészülésben.
A vállalati AI-felhő
Az Future Today Institute (FTI) tanulmánya szerint (melynek fő megállapításairól egy korábbi bejegyzésben már írtam) nem maga a mesterséges intelligencia a trend. A mesterséges intelligencia egyszerűen a legfontosabb technológiai fejlődés az életünkben, a számítástechnika harmadik korszaka. Mindenhez kapcsolódik, ami meghatározza az üzleti életet, az államigazgatást és a mindennapi életünket.
Fogadjuk el, hogy többé nem beszélhetünk az AI-ról, mintha az valami jövőbeni dolog lenne, valami, ami majd egyszer csak fanfárok kíséretében, hangosan és látványosan megérkezik. Az AI ugyanis már itt van, csak nem olyan módon jelent meg az életünkben, ahogy azt vártuk.
Marvin Minsky, a mesterséges intelligencia úttörője gyakran nevezi az AI-t egy „bőröndnek”. Ez egy olyan koncepció, amely elég egyszerűnek tűnik, de valójában végtelenül bonyolult és tele van - mint egy bőrönd - számos ötlettel, koncepcióval, folyamatokkal és problémákkal.
Mivel nem az AI maga a trend, ezért számos különféle témát kell követnünk az AI-n belül, hogy megértsük a történéseket, a folyamatokat, hogy a lehető leghamarabb kialakíthassuk a számítástechnika legújabb, harmadik korszakához kapcsolódó vállalati és személyes stratégiánkat.
Mi az, amit mindenképpen tudnia kell egy vállalatnak az AI-ról?
A legalapvetőbb formájában a mesterséges intelligencia egy olyan rendszer, amely önállóan képes döntéseket hozni.
Az AI a számítástechnika tudományterületének egy olyan ága, amelyben a számítógépeket úgy programozzák, hogy olyan tevékenységeket végezzenek, amelyek hagyományosan emberi intelligenciát igényeltek. Ez magában foglalja a tanulást, a megfontolást, a problémamegoldást, a nyelv megértését és a helyzet vagy környezet észlelését. Az AI egy rendkívül nagy terület, amely saját számítógépes nyelveit használja és az emberi agyunkból is modelleznek hozzá különféle számítógépes hálózatokat.
A vállalati AI-felhő
Az elmúlt évben az AI ökoszisztéma meghatározó cégeinek vezetői leginkább abban versenyeztek egymással, hogy a saját cégüket fogadtassák el, mint a legmegbízhatóbb AI szolgáltató a piacon. Minél több adathoz fér ugyanis hozzá a gépi tanulási rendszer, annál jobb döntéseket fog hozni az idő múlásával, ezért a vállalati ügyfelek nagyon nagy valószínűséggel ragaszkodnak majd a kezdeti szállítójukhoz. Ezért folyik tehát a verseny. A nyugati országokban a piacot az Amazon, a Google és a Microsoft vezeti, majd olyan cégek követik őket, mint az Apple, az IBM, a Salesforce, az SAP és az Oracle. Az ázsiai piacokon az AI-felhő piacát az Alibaba és Baidu dominálja. Az AI-felhő már most is egy 250 milliárd dolláros iparág, és nagyon gyorsan növekszik. Arun Sundararajan, a NYU Stern Business School professzora szerint nem kevesebb a tét, mint hogy “Ki válik a technológia következő korszakának operációs rendszerévé”.
Forrás:
Ha tetszett a bejegyzés, gyere vissza máskor is vagy kövess minket a közösségi médiában!
LinkedIn / Facebook / Instagram
Kérdésed van a témával kapcsolatban? Keress minket bátran!