Kreatívan kreálni – hogyan őrizzük meg a kreativitásunkat a kommunikációs szakmában?

Biztosan előfordult már veled is, hogy úgy érezted, kiégett az agyad és egy ép gondolat sem jön ki belőle. Pont, amikor szükség lenne ré. A határidő szorít, a múzsa meg nem jön. Máskor baromi unottan állsz neki egy feladatnak, amit már százhuszadjára kell elvégezned. Mintha a gyártósorhoz állnál be minden reggel, és csak a műszak végét várnád...

Pedig te egy kommunikációs ügynökség account/stratéga/szövegíró/grafikus/videós/stb. munkatársa vagy, akinek márpedig kreatívnak kell lennie, és a legtutibb ötletekkel kell előállnia. Lehetőleg mindig. Ez viszont többnyire képtelenség. (Kivéve, ha rákaptál az agyserkentőkre vagy szimplán csak zseni vagy.)

A kreatív gondolat parancsra ugyan nem jön, de sok mindent tehetsz egyénileg és közösségi szinten is annak érdekében, hogy feltüzeld a benned szunnyadó kreativitás parazsát, és ne fásulj bele a szürke hétköznapokba. Íme néhány tipp:

- Kezdetnek tedd félre a munkát. Igyál egy csésze kávét, vegyél pár mély lélegzetet az udvaron, menj el egy rövid sétára, vagy elemezd ki az előző este látott sorozatrészt a kollégákkal. Ha sikerül ellazulnod, könnyebben szárnyra kapnak majd a gondolataid.    

- Egy csomó dologgal foglalkozol egy nap, ezért fontos, hogy hagyj egy kis szünetet két feladat között, hogy ne kapjon el a gépszíj. Ilyenkor vonulj el az iroda egy kikapcsolódásra alkalmas szegletébe, hiszen a kreatív munkakörnyezet motiválóan hat a teljesítményre.

- Ha ötletelést szervezel, vonj be különböző területeken vagy ügyfeleken dolgozó kollégákat is, akik így friss nézőpontból tudják megvilágítani az adott kérdést vagy problémát. Több szem többet lát!

- Szánj rá időt minden héten, hogy utána olvass a nagyvilág kommunikációs kampányainak. Az általad legizgalmasabbnak tartott projekteket oszd is meg a többiekkel valamilyen belső platformon, pl. zárt Facebook-csoportban.

- A szakmai híreken túl nézz díjnyertes kampányvideókat, TED előadásokat, és olvass esettanulmányokat más ügynökségektől is. Ha erre minden hónapban kijelöltök legalább egy napot cégszinten és együtt beszélgettek ezekről, annak közösségépítő ereje is lesz.

- Ha foglalkoztat egy téma, kezdeményezz inspiráló beszélgetéseket vagy interaktív workshopokat a munkatársaiddal. Még jobb, ha megfűzitek a főnököt, hogy külsős előadókat is meghívjatok magatokhoz, akár egy pizzaebéd keretében.

- Tekints ki az iroda falain túlra is és menj el szakmai rendezvényekre: konferenciákra, meetupokra, díjátadókra, ügynökségi bulikra. A tudásod gyarapításán túl ezek remek alkalmakat kínálnak a kapcsolatépítésre is.

- Szervezzetek rendszeresen közösségi programokat. Bár a nyár a különösen jó időszak a péntek délutáni kerthelyiséges lazulásokra vagy a teraszos „házibulikra”, minden évszakban lehet jó alkalmat találni egy élménydús csapatépítőre. 

Ha tetszett a bejegyzés, gyere vissza máskor is vagy kövess minket a közösségi médiában!

LinkedIn / Facebook / Instagram

Kérdésed van a témával kapcsolatban? Keress minket bátran!