MAGYOSZ Magyar Gyógyszer Védjegy
Feladat
A kampány célja a Magyarországi Gyógyszergyártók Országos Szövetsége által létrehozott Magyar Gyógyszer Védjegy megismertetése a laikus célcsoporttal, új célcsoportok megszólítása, szemléletformálás, illetve a hazánkban beruházó és foglalkoztató gyógyszergyárak termékeinek népszerűsítése.
Megoldás
A Magyar Gyógyszer Védjegy és a védjegyhasználók népszerűsítése érdekében az integrált, háromhónapos kampányban a magyar gyógyszer értékeire fókuszáltunk. Az új microsite-on, a közösségi médiában, a Youtube-on, valamint a sajtókommunikáció segítségével is a magyar gyógyszer évszázados hagyományait, a szakértelmet, megbízhatóságot és hatékonyságot emeltük ki nemzetgazdasági és történelmi adatokkal támogatva. A microsite-on és a Facebookon olyan edukációs tartalmakat jelenítettünk meg, amelyek segítik a hiteles tájékozódást a gyógyszervásárlók körében. A szektorra jellemző szigorú szabályozások miatt nem termékekre, hanem az általános edukációra helyeztük a hangsúlyt. A kampányt hirdetésekkel is segítettük a közösségi médiában, online felületeken és a sajtóban.
Eredmény
A magyargyogyszer.org microsite hiteles tájékozódási pont lett az egészségügyi tartalmú online felületek között. Már az első hónapban több, mint 35.000 látogatója volt. Az új Facebook oldalnak a harmadik hónap végére közel 1300 követője lett, a posztokkal magas engagement (átlagosan 100.000) és reach (átlagosan 65.000) számokat értünk el, az átkattintások száma pedig folyamatosan nőtt. A hirdetési stratégia jóvoltából a posztok összesen átlagosan 800.000 emberhez jutottak el. A sajtóközlemény 140 organikus megjelenéssel zárt 1 hírügynökségi, 42 országos és 97 regionális felületen. A megjelenések közül 130 online, 6 print és 3 elektronikus volt (ez így nem 140). Összesen 22 fizetett hirdetés jelent meg a sajtóban életmód- és híroldalakon, illetve regionális lapokban.