Belső kommunikációs aktivitás 2023
Feladat
Az elmúlt évek minden területen, minden iparágban változást hoztak, ennek megfelelően a cégeknek is változniuk kell. Mindezt megbízónk is felismerte és finomította a vállalat működését. Ahhoz, hogy mindezt hitelesen képviselje a piacon, fontos volt, hogy elsőként a kollégák ismerjék meg a megújult vállalati értékeket. Ebben a munkában segítettünk a thyssenkrupp Materials Eastern Europe-nak 2023-ban egy kilenc országban megvalósuló belső kommunikációs kampány során. A cél az volt, hogy a vállalat megújult értékrendszeréről tájékoztassuk a kollégákat és arra ösztönözzük őket, hogy egész évben aktívan vegyenek részt a projekt kommunikációját támogató kihívásokban, játékokban és eseményeken. A feladat az volt, hogy elérjünk és megmozgassunk 1900 kollégát, amelynek kb. harmada kékgalléros.
Megoldás
Az éves kampány koncepciójának és üzenetrendszerének kidolgozásával, valamint a kommunikációs eszközök tervezésével indítottuk az aktivitásokat. Külön figyelmet szenteltünk a kékgalléros kollégák elérési lehetőségeinek, a nyelvi nehézségek leküzdésének, így a legtöbb anyag nyelvi lokalizációját prioritásként kezeltük. A teljes projekthez nagyköveti programot is kapcsoltunk a kollégák hatékony elérése érdekében. A vállalat értékajánlatának nyitókommunikációját egy „welcome package” támogatta többek között egy inspirációs notesszel, amely fókuszában a megújult vállalati értékajánlat állt. Az 5 állomásos roadshow első eseményével egyidőben indult az új, hat nyelven elérhető intranet felület és a projekthez kapcsolódó, szintén hat mutációban készülő első hírlevél. Belső ösztönzőrendszert dolgoztunk ki a projekthez, amely szerves része volt egy újonnan létrehozott dolgozói webshop. Az aktivitásokhoz (kvízekhez, online inspirációs eseményekhez és kihívásokhoz) pontgyűjtési lehetőség társult, a szerzett pontokat a munkatársak céges logóval ellátott ajándéktárgyakra válthatták be év végén. A webshop designjának, tartalmának és pontrendszerének kialakítása is a mi feladatunk volt.
Eredmény
• 5 roadshow állomás – eszközök: prezentációk, kérdőívek, meghívók, poszterek, email footer, Teams háttér, országjáró molinó a munkatársak aláírásával • 40 ambassadornak készített felkészítő háttéranyag, prezentáció, tájékoztató levél, javaslat az ambassadori rendszerre • 6 nyelven 8 kiküldött hírlevél • 6 nyelvi mutációban 7 Typeform kvíz, összesen 1972 kitöltő • az első kihívás (lépésgyűjtés) során összesen 3 650 989 lépést tettek meg a kollégák • a második kihívásra (fenntartható karácsonyi készülődés) 34 pályamunka érkezett • 340 résztvevő az inspirációs eseményeken • belső kommunikációt támogató videók A projekt kommunikációját támogató tartalmi- és grafikai támogatás: esemény meghívók, LinkedIn posztok, prezentációk