Integrált kampány
Magyar Suzuki
Együtt az utakon kampány
Autóipar // PR, Infografika, Közösségi média, Microsite, Sajtókommunikáció, Szakértői kommunikáció, Sajtóesemény, Online marketing, Koncepcióalkotás, Vizuális dizájn, Pozicionálás, Imázsépítés, Marketing, Videó, CSR, Corporate kommunikáció, Kampánytervezés

Feladat

A Magyar Suzuki számára elsődleges szempont, hogy olyan autókat készítsen, amelyekben a vezetők biztonságban vannak az utakon. Egy ponton túl azonban ez már a járművezetők és a közlekedésben résztvevők felelőssége. Az esztergomi járműgyártó az elmúlt években több kutatást is végzett a magyarok közlekedéskultúrájáról. Mindegyik egyértelműen rámutatott, hogy a közlekedési magatartás átformálására, össztársadalmi edukációra van szükség a változás érdekében. Ebben a Magyar Suzuki tevékeny szeretne vállalni szakértőkkel és a közlekedésbiztonságért felelős szervezetekkel közösen.

Megoldás

Az „Együtt az utakon” közlekedésbiztonsági kampányban a cég szakértők és véleményvezérek bevonásával hangsúlyozzuk, hogy a technika önmagában kevés, az egyén felelőssége is szükséges a közlekedésben. A program keretein belül minden évben más témát emelünk ki az edukációs kampányban. 2022-ban az „Együtt az utakon” arra irányult, hogy mindenki ismerjen magára a különböző volán mögötti viselkedésformák között, vállalja a saját felelősségét, és változtasson. A kampány egy kutatással indult, amely rámutatott, hogy a magyarországi autósok elsősorban másokat okolnak a veszélyes szituációkért; önmagukat jó vezetőnek tartják; de stresszes helyzetben még a nyugodt sofőrök is megváltoznak a volán mögött. A kutatási eredményeket bemutató sajtóközlemény kiadása után a felkértünk három véleményvezért, Semjén Nóra színészt, az Anyakivan blog szerkesztőjét, Vályi István autós szakújságírót és Tőrös Balázs ’Bazska’ kosárlabda szakértőt, hogy vegyenek részt a kampányban és tegyenek javaslatot, szerintük mi segíthetné a közlekedési kultúra megváltoztatását. A Magyar Suzuki Rusznák András igazságügyi közlekedési szakértővel, Csörgő László vezetéstechnikai trénerrel és Zerkovitz Dávid közlekedéspszichológussal választotta ki az Előzékeny-KRESZT az ötletek közül. Az E-KRESZ 14 pontja kiegészíti a KRESZ-t, de inkább az emberi érzelmekre hat, alkalmazásuk közben pedig tekintettel vagyunk a közlekedés többi résztvevőjére is. Az E-KRESZ-t a Magyar Suzuki a szakértőkkel és az influncerekkel egy sajtónyilvános kerekasztal-beszélgetésen jelentette be. Az esemény után az I love Suzuki Facebook oldalon egy 14 napos kihívás során az oldal követői maguk is csatlakozhattak az E-KRESZ egyes javaslataihoz, a felhívásban pedig Gelencsér Tímea és Lugosi Dóra influencerek is megosztották tapasztalataikat. A kampányban részt vett Stohl András színész, televíziós műsorvezető is. Azért esett rá a választás, mert saját példája is megmutatta, mekkora árat lehet fizetni a felelőtlen viselkedésért, illetve azért, ha hozunk egy-egy rossz döntést közlekedés közben. Ugyanakkor szerinte – és ez fontos üzenete volt a kampánynak is -, sosem késő változtatni. Az integrált CSR kampány közösségi média aktivitásai a Magyar Suzuki SM ügynökségével közösen valósultak meg, az alapötlet és koncepció kidolgozását, illetve a további aktivitások megvalósítását a Morpho végezte.

Tesco Rubik esemény megoldás picture

Eredmény

Az integrált kampány szeptember és december között tartott. Offline, online és print aktivitások is helyet kaptak a tervezés során. Összesen 83 beszámoló jelent meg a sajtóban és az elektronikus médiában organikusan, illetve fizetett együttműködéseknek köszönhetően. A landing page-en és a médiafelületeken organikusan több mint 11 millió, a közösségi médiában csaknem 5 millió összelérés megjelenést értek el a többlépcsős kampány aktivitásai.

Tesco Rubik esemény eredmény picture