Közösségi szóbeszéd
Vatera
Már villamost is vehetsz a Vaterán. Te mire használnád?
E-kereskedelem // Közösségi média, Sajtó, Sajtókommunikáció, Blogger-együttműködések

Feladat

A BKV Zrt. által leselejtezett Ganz csuklós villamosok nyilvános árverésének széles körű népszerűsítése, ezáltal a márkanév erősítése és az érdeklődés növelése az online aukciók iránt, különös tekintettel a fiatalabb korosztályra.

Megoldás

Közösségi szóbeszédet indítottunk: egy könnyed hangvételű sajtóközleményen keresztül, a Vatera saját közösségi felületein – weboldal, blog és Facebook oldal – és bloggerekkel együttműködve megkérdeztük az embereket, hogy ők mire használnának egy villamost. Az interaktív kommunikáció szerves része volt a márka egyik legfontosabb üzenete, miszerint „ami a Vaterán nincs, az nem is létezik”.

Tesco Rubik esemény megoldás picture

Eredmény

A közös ötletelésnek köszönhetően az online sajtóban, illetve a közösségi médiában hozzászólások formájában sorra érkeztek az újrahasznosítási javaslatok és a vírusként terjedő kommentek. A villamosok vaterás terméklapjait összesen 740.789 egyedi látogató kereste fel, és ugyanitt közel 120 kérdés érkezett a BKV Zrt. felé. A bejelentés nyomán 81 sajtómegjelenés és riport született online és offline médiumokban, számos rádióban és televíziós hírműsorban, összesen 28,5 millió forintos hirdetési értékben.

Tesco Rubik esemény eredmény picture