Karácsonyra ellephetik a Facebook hírfolyamot az AR hirdetések és a minijátékok

A Facebook igyekszik mindig a karácsonyi időszak előtt bejelenteni a legújabb hirdetésekkel kapcsolatos újdonságaikat, és ez idén sem volt másképp: szeptemberben három olyan interaktív hirdetéstípust mutattak be, amelyek jelentősen növelhetik a márkával eltöltött időt. Összegyűjtöttük, mit érdemes tudni az új hirdetésformátumokról, és azt is megnéztük, hogy milyen márkáknak érdemes kiaknázni ezeket a lehetőségeket.

FBPollPlayableARAds-2.jpgSzavazással kiegészített videóhirdetések

A feleletválasztós hirdetések nem számítanak újdonságnak, hiszen 2019. nyara óta már van lehetőségünk Instagram Story hirdetésekben szavazásra buzdítani, ősztől azonban ezt már a Facebook hírfolyamon is megtehetjük. A szavazást videókhoz tudjuk rendelni, és van lehetőségünk arra is, hogy a weboldalunkra vagy a mobilapplikációnk Google Play Áruházi vagy App Store-beli adatlapjára tereljük a felhasználókat.

A tesztidőszakban résztvevő márkák átütő eredményekről számolnak be: az E! például egy interaktív szavazással népszerűsítette legújabb sorozatát, ami bizonyíthatóan másfélszeres márkaismertség-növekedést hozott.

Kinek lehet érdekes ez a hirdetéstípus?

Mindenkinek, aki már eddig is alkalmazott videóhirdetéseket, de szeretné velük még hatékonyabban megmozgatni a felhasználókat.

Kiterjesztett valóság (AR) hirdetések

A Facebook még 2018. nyarán mutatta be a hírfolyamban felbukkanó AR hirdetéseket, akkor azonban csak pár kiválasztott márka számára tették elérhetővé a lehetőséget. A Michael Kors, a Sephora, a WeMakeUp, a NYX Professional Makeup, a Bobbi Brown, a Pottery Barn és a Wayfair tapasztalatai azonban annyira pozitívak voltak, hogy ősztől valamennyi márka ki tudja aknázni a kiterjesztett valóságban rejlő lehetőségeket.

Az új hirdetéstípussal a mobiltelefon kamerájával "szétnézve" a környezetünkbe virtuális elemeket vetíthetünk, méghozzá valós időben. A WeMakeUp első AR hirdetésében például rúzsokat próbálhattak ki a felhasználók, amelyeket akár azonnal meg is rendelhettek a cég webshopjáról. Nem meglepő módon a célcsoport tagjai lényegesen több időt töltöttek el ezzel az interaktív hirdetéstípussal, mint a hagyományos formátumokkal: a felhasználók átlagosan 38 másodpercen keresztül próbálgatták a rúzsokat.

Az így készült fotókat, videókat a felhasználók le tudják menteni a telefonjukra, azt azonban fontos tudni, hogy a Facebook nem osztja meg ezeket a tartalmakat a hirdetőkkel.

Kinek lehet érdekes ez a hirdetéstípus?

Azoknak az e-commerce szereplőknek, ahol a vásárlókat kifejezetten megnyugtatja, ha kipróbálhatják élesben a termékeket rendelés előtt. (Pl. szépségápolás, divat, lakberendezés)

Hírfolyami minijátékok

A bejelentés legizgalmasabb fejleménye talán a hirdetésekbe ágyazható hírfolyami minijátékok megjelenése volt. Természetesen nem kell túl komplex játékmenetekre gondolni, de arra tökéletesen megfelel ez a formátum, hogy meghozza a kedvet a teljes verzió kipróbálásához vagy letöltéséhez.

A Vans például a weboldalukra fejlesztett ünnepi játékhoz készített egy egyszerűsített mutációt, amiben Steve Van Doren, a cipőmárka alapítója a céges bulira igyekezve összegyűjti a karácsonyi ajándékokat. A megoldás számszerűsíthető eredményeket is hozott: a játék 4,4 ponttal emelte a hirdetés-visszaemlékezést.

Kinek lehet érdekes ez a hirdetéstípus?
Mobiljátékokban utazó fejlesztőcégeknek és minden olyan márkának, akitől nem idegen az, hogy egy játékos megoldással mozgassák meg a célcsoportjukat.

Ha tetszett a bejegyzés, gyere vissza máskor is vagy kövess minket a közösségi médiában!

LinkedIn / Facebook / Instagram

Kérdésed van a témával kapcsolatban? Keress minket bátran!