CSR kampány
Tesco
Perfectly Imperfect
Retail // Stratégia, PR, Vizuális dizájn, Sajtóközlemény, CSR, Belső kommunikáció, Corporate kommunikáció

Feladat

„Társadalmi integrációs” kampány a cseh, lengyel, magyar és szlovák Tesco zöldség-gyümölcs osztályán. Olyan CSR kommunikációs terv összeállítása és hazai megvalósítása, ami meggyőzi a Tesco vásárlóit arról, hogy a görbe répa is szép, a bumfordi krumpli is finom, sőt, a héjhibás alma is egészséges. Ráadásul ezek megvásárlása környezetbarát döntés.

Megoldás

A Tesco Európa négy országa számára állítottunk össze kommunikációs tervet, ami a Tesco „Tökéletesen tökéletlen” zöldség-gyümölcs kínálatának bevezetését támogatta. A program teszt jelleggel indult, célja az élelmiszer-pazarlás csökkentése a szállítói oldalon: a Tesco átveszi az esztétikailag nem tökéletes zöldségeket, gyümölcsöket is egyes szállítóitól, így azok kevesebbet dobnak ki, a vásárlók pedig olcsóbban jutnak jó minőségű, épp csak külsőre nem tökéletes élelmiszerekhez, és ezzel a környezetet is védik. A tesztidőszak elindulását és a hazai elérhetőséget bejelentő sajtóközleményhez vicces mikrografikákat terveztünk. Sajtóeseményünkön „csúnya” zöldségekből és gyümölcsből főztünk ebédet az újságíróknak, és arról beszélgettünk, mit tehet egy nagyvállalat az élelmiszer-pazarlás megelőzése és csökkentése érdekében. Gasztroblogger partnereink pedig bebizonyították, a görbe répából is fantasztikusan ízes a leves, az apró, héjhibás almákból is ínycsiklandó a sütemény, a szabálytalan krumplik pedig a lekváros gombóctól a krumpli rózsákig mindenhez tökéletesek.

Tesco Rubik esemény megoldás picture

Eredmény

A témában eddig 29 sajtómegjelenés született, ebből 3 az eseményt követően az ügyfél számára kulcsfontosságú, országos online életmód magazinokban. A blogger együttműködés során 3 blogger és 1 Youtuber volt a partnerünk, akik összesen 32 blog, vlog, Facebook és Instagram bejegyzést tettek közzé a receptjeikkel. A blog és vlog posztok látogatottsága több mint 43 ezer, a Facebook posztok reach értéke több mint 25 ezer volt.

Tesco Rubik esemény eredmény picture