Egyetlen falat sem veszhet kárba!
Feladat
A Tesco Európa négy közép-európai országára vonatkozó CSR kommunikációs terv összeállítása és hazai megvalósítása, amely az áruházlánc élelmiszer-pazarlás elleni programjára hívja fel a figyelmet, és az áruházláncot, mint a pazarlás elleni küzdelemben élen járó nagyvállalatot pozicionálja.
Megoldás
A cseh, lengyel, magyar és szlovák piacra vonatkozó, külső, belső, vállalati és social media kommunikációs elemeket is tartalmazó tervet állítottunk össze, amely a Tesco 2016. őszi budapesti élelmiszer-pazarlás elleni konferenciájától kezdődően az év végéig határozta meg, hogyan kommunikál az áruházlánc a témában. A kívánt hatás elérése érdekében PR támogatást nyújtottunk a konferenciához, interjúkat szerveztünk, sajtóközleményeket küldtünk ki, belső kommunikációs híreket, vállalatvezetői üzeneteket, kormányzati szereplőknek szóló leveleket és Facebook posztokat szövegeztünk, ezeket pedig angol nyelven a cseh, lengyel és szlovák Tesco számára is előkészítettük. Kapcsolódó aktivitások: megyei szintű sajtóközlemény mutációk helyi adatokkal, infografika az élelmiszer-mentés folyamatáról.
Eredmény
A konferenciát követően 70 megjelenés született a Tesco élelmiszermentő programjáról, és interjú készült a brit anyacég fenntarthatósági vezetőjével egy országos hatású hazai életmód médiumban. Mindemellett a kampány során 18 megjelenés született a Tesco számára kulcsfontosságú helyi médiumokban.