PR-vezérelt integrált kampány
Richter Gedeon
Ragaszkodj hozzá!
Gyógyszeripar // PR, Közösségi média, Microsite, Szakértői kommunikáció, Online marketing, Gerillaaktivitás, Vírusfilm, Blogger-együttműködések, Óriásplakát-kampány

Feladat

A Richter Gedeon Nyrt. nőgyógyászati edukációs tevékenységének kiemelése a médiazajból úgy, hogy a kampány a fiatalabb korosztály számára is szerethető és figyelemfelkeltő témákkal, arculattal jelenjen meg, és illeszkedjen a Richter értékeihez, társadalmi szerepvállalásához.

Megoldás

A kampányban a hosszú távú párkapcsolat jelentőségére hívtuk fel a figyelmet: a pozitív üzenetekkel, az arculattal és a változatos eszközkészlet minden elemével az volt a célunk, hogy szexivé tegyük a tartós párkapcsolatokat. A kampány központi felületei a Ragaszkodj hozzá! Facebook oldal, microsite és NoStory blog: edukációs tartalmakkal, online kérdőívvel arról, hogy mit gondolnak a tartós kapcsolatban élő magyarok a szexualitásról és családtervezésről, valamint egy orvosi konzultációra felkészítő teszttel, amely egyfajta gondolatébresztő útmutatóként szolgál. Segítségével egyszerűen áttekinthető a hölgyek számára, hogy mit érdemes elmondaniuk magukról, életvitelükről és mire ajánlatos rákérdezniük a nőgyógyászati rendelőben, hogy szakorvosukkal közösen a leginkább megfelelő fogamzásgátlóra essen a választás. A kampány során Páratlan élmények címmel vírusvideót forgattunk az egymáshoz való ragaszkodásról, valamint látványos, urbanista fotótémaként szolgáló gerillaaktivitást szerveztünk a Csók világnapján. A sajtókommunikációt közlemények és PR cikkek mellett az említett kérdőív eredményeivel, szakértői interjúkkal és érdekes infografikákkal színesítettük. A kampány további elemei voltak: országos óriásplakát-kampány, sajtóhirdetések, közösségimédia-aktivitások (Facebook, Instagram, YouTube), nyereményjátékok, online marketingeszközök alkalmazása, valamint blogger-együttműködések szervezése és márka nagykövetek bevonása.

Tesco Rubik esemény megoldás picture

Eredmény

A közel fél éves kampány során 10.000 fős aktív Facebook követői bázist építettünk fel, 55.800 egyedi látogató járt a Ragaszkodj hozzá oldalon, több mint 6.200 válaszadó töltötte ki az online kérdőívet, 5.000 válaszadó a konzultációs tesztet, a vírusfilm pedig 200.000 megtekintést ért el. Továbbá 130 sajtómegjelenést generáltunk több mint 23 millió forint értékben. A kampánnyal a Kreatív Prizma 2016 versenyen PR-vezérelt integrált kampány kategóriában bronz díjat nyertünk.

Tesco Rubik esemény eredmény picture