Hello, sziasztok, viszlát tech buzzwördök!

Emlékszem, amikor több mint 11 éve elkezdtem dolgozni a Morphóban, Andika kolléganőm magyarázta lelkesen az erkélyen, hogy most akkor mi is az a cloud. Tényleg nagy felhőnek tűnt elsőre, és gyakorlatilag 10 évet kellett mindenféle formában, cikkben, eseményen, preziben és interjúban számos vállalatnak beszélnie róla, hogy végre a célcsoport is valóban értse. Közben a BYOD BYOx lett (aztán jöttek a biztonsági aggályok és a GDPR, ezért az egész visszakerült a fiókba), a digitális transzformáció és a big data ma már úgy vesz körül mint a levegő, a VOiP és Web 2.0 viszont már a Volt ilyen? és a Hol vagy, 3.0? kategória.

Ami engem illet, amíg a cloud kinőtte magát addig a hardcore B2B IT összes bugyrát megjártam. Az akkori kifejezések vagy kihaltak vagy már must have kategóriát képeznek, és a felhőből is van már magán, nyilvános, hibrid és mostanában már multicloud és fog computing is. Kicsit olyan ez mint a kerekcsokoládé, szögletes csokoládé, hosszú csokoládé, lapos csokoládé... ne ragozd, Cookie, mert meghülyülök... (ja, ez egy másik mese...) Ma már a diszruptív technológiák, a quantum számítástechnika, a blockchain, az ipar 4.0, a digitális ikerpár, valamint az ML-IoT-AI-VR-RPA, a legrendibb trendek és buzzwördök. Ám, ami egészen más mint tíz éve, hogy már nem csak beszélünk róluk és témát jelentenek, hanem visszahatnak és a kommunikáció eszköztárát és a mi lehetőségeinket is dinamikusan alakítják.

Technológiai gyökerű kommunikációs ügynökségként a mindennapjaink részei a különböző – igen igen sokszor píárosok vagy marketingesek által kreált – tech buzzwördök, jellemzően mozaikszavak formájában. Szeretjük őket. Alapjai a témagenerálásnak, köréjük lehet építeni egy-egy sajtóeseményt, kampányt, sajtóanyagokat, szakértői kommunikációt vagy B2B influencer aktivitást. Elsőre megfoghatatlannak tűnnek, majd elkezdjük őket gyúrni, nyújtani, feltölteni tartalommal, hogy a végén egy fullos kakaóscsigát kapjunk, amit mindenki szeret és tudja, hogy mi az. Segítenek felkelteni az érdeklődést, megérteni a mondanivalót és igenis menőség, ha valaki érti őket.

És hogy mit hoz a jövő a tech buzzwördök kommunikációjában a zettabyte korszakban, egy olyan világban, ahol már digitális benszülöttek lesznek a célcsoportunk? Erre kell felkészülnünk.

Ha tetszett a bejegyzés, gyere vissza máskor is vagy kövess minket a közösségi médiában!

LinkedIn / Facebook / Instagram

Kérdésed van a témával kapcsolatban? Keress minket bátran!