Tartalompazarlás. Ne már!

A jó tartalom elad. Ismertté tesz, hitelességet és bizalmat épít. A jó tartalomról beszélgetünk. Témává válik. Érdekel. Ott tart. Szinte várod a folytatást. Még többet szeretnél tudni róla.

De a jó tartalom (sok esetben sajnos csak) egy sajtóközlemény vagy legjobb esetben - péeres nyelven szólva – egy életmódosabb „szösszenetként”,  leíró cikk formájában utazik. Elindítjuk az újságírók  felé, ők felkapják (mivel jó a tartalom, kiszúrták a többi email között), továbbközlik, online vagy a nyomtatott sajtóban elérjük az olvasót, és? És megáll. Pedig mekkora potenciál van még benne!

Ha tényleg ütős volt az olvasnivaló, akkor megadtuk az esélyét annak, hogy aki találkozik a sztorival megosztja, mások is terjesztik, és így egy kalandos, előre nem tervezett irányt vesz. Izgalmas kifutás, és péeresként ezt is rendkívüli mód élvezzük.  Vannak azonban olyan esetek is, amikor pazarlás, sőt vétek egyetlen közleménnyel kimeríteni a jó témát. Hiszen annyi más lehetőség is van a kommunikációra a klasszikus sajtóközleményeken túl.

Vegyünk például egy éppen aktuális hírt, amit ügyfelünk egy jól megírt, moderáltan marketingszagú közleményben szeretne eljuttatni az olvasók felé. Jó, ez viszonylag gyakori történés. Semmi meglepő nincs benne. De mi van, ha nemcsak a hírt, hanem a témát járjuk körbe jobbról balra, balról jobbra. Az érthetőség kedvéért vegyünk egy példát, és legyen az a „téma” most a sokak által sokszor és jóízűen megrágcsált „digitalizáció”.

Nos, ragadjuk meg! Szervezünk rá egy beszélgetéssorozatot, amolyan mini-konferencia félét, ahol más és más perspektívából vizsgálhatjuk a digitalizáció iparra gyakorolt technológiai, vagy az emberekre gyakorolt munkaerőpiaci, esetleg élettani következményeire, hatásaira. Kérdezzük meg, mit gondol erről egy pszichológus, vagy egy jövőkutató, mit lát a szociológus, hogyan gondolkodik egy robotikai szakértő, vagy egy HR-es! Kutassunk, mérjük fel, hol tart ebben az ország! Álmodjunk hozzá egy világot: rajzoljunk idővonalat, mikrografikákat!  Kérjünk meg gyerekeket, hogy rajzoljanak, vagy beszélgessünk velük az automatizálásról, a digitalizációról! Tegyünk fel kérdéseket  átlagembereknek, olyanoknak, akik nem találkoznak a témával minden nap, vagy egészen másképp. Térjünk ki a háztartások, az otthonok automatizálására, autóipari megoldásokra, az okos városokra, az adatokra, a mesterséges intelligenciára, az egészségünkre, az okos eszközökre, az oktatásra, a vendéglátásra... Mennyi téma! Tovább megyek! Írjunk blogot! Adjunk választ a kérdésekre, kínáljunk megoldást a problémákra! Posztoljunk Facebookra! Csináljunk sztorikat! Tegyük izgalmassá, színessé, mozgóvá, sorozattá az Instagramon vagy a Youtube-on. Tweeteljünk, posztoljuk Snapchaten! Miért ne? Építsünk közösségeket, tegyük a téma szakértőjét, a márkát influenszerré, adjuk meg a közösségnek a lehetőséget, hogy egymással is folytassanak a többiek számára is hasznos diskurzust a témában!

Mérhetetlenül sok lehetőség! És ez csak egyetlen kiragadott topik a sok közül. Csak pár lehetőség a végtelenből, pedig még mesét sem írtunk és digitális koktélrecepteket sem készítettünk. Pedig... Használjuk ki a tartalmi ökoszisztémát, nagyobb térben, több színben pompázva hangosabbak lehetünk!

Ha tetszett a bejegyzés, gyere vissza máskor is vagy kövess minket a közösségi médiában!

LinkedIn / Facebook / Instagram

www.morpho.hu